מערכת יחסים אזרביג'ן – ישראל

שיתוף

אזרבייג'ן וישראל שמרו על קשר דיפלומטי חזק מאז זכתה אזרבייג'ן בעצמאות מברית המועצות בשנת 1991. לשתי המדינות היסטוריה ותרבות משותפות, והשותפות ביניהן התחזקה על ידי מספר אינטרסים הדדיים, כולל אנרגיה, ביטחון וטכנולוגיה .

אחד המניעים המרכזיים ליחסים בין אזרבייג'ן לישראל הוא האנרגיה. אזרבייג'ן היא אחת מיצרניות הנפט הגדולות בעולם, ולישראל יש אינטרס עז לגוון את מקורות האנרגיה שלה. שתי המדינות שיתפו פעולה במספר פרויקטים בתחום האנרגיה, ביניהם הקמת צינור באקו-טביליסי-צ'יהאן, המעביר נפט מאזרבייג'ן לטורקיה, ומסדרון הגז הדרומי, המעביר גז טבעי מאזרבייג'ן לאירופה.

בנוסף לאנרגיה, אזרבייג'ן וישראל שיתפו פעולה גם בנושאי ביטחון. אזרבייג'ן התמודדה עם מספר אתגרים ביטחוניים בשנים האחרונות, כולל מתיחות עם ארמניה השכנה סביב אזור נגורנו קרבאך השנוי במחלוקת. ישראל סיפקה לאזרבייג'ן טכנולוגיה והכשרה צבאית כדי לסייע לה להתמודד עם אתגרים ביטחוניים אלו.

שתי המדינות חולקות גם עניין חזק בטכנולוגיה ובחדשנות. ישראל ידועה בתעשיית ההייטק שלה, ואזרבייג'ן פועלת לפיתוח מגזר טכנולוגי משלה בשנים האחרונות. שתי המדינות שיתפו פעולה במספר פרויקטים בתחום זה, לרבות הקמת מרכז מחקר ופיתוח משותף.

נראה ששתי המדינות מחויבות לשמור על השותפות ביניהן ולעבוד יחד בנושאים בעלי חשיבות הדדית, אשר מניבה פירות לשתי הצדדים לאורך השנים.

מאמרים נוספים

חיי הלילה של באקו

באקו, עיר הבירה של אזרבייג'ן, היא מקום תוסס ומרגש לחוות חיי לילה. מברים אופנתיים ועד מועדונים יוקרתיים ובתי תה מסורתיים, יש משהו לכולם בעיר הדינמית

המשך קריאה »